نوع مقاله : مقاله پژوهشی
نویسندگان
1 گروه اقتصاد، ترویج و آموزش کشاورزی دانشگاه آزاد اسلامی، واحد علوم و تحقیقات، تهران، ایران
2 گروه توسعه کشاورزی، دانشکده علوم کشاورزی و صنایع غذایی، دانشگاه ازاد اسلامی کرج، ایران
چکیده
کلیدواژهها
عنوان مقاله [English]
نویسندگان [English]
Total Innovation Management as a new paradigm includes five components: innovation culture, organizational structure, technology management, innovation strategy and innovators. The present article has been compiled to present an "analysis of the role of Total Innovation Management in date conversion and complementary industries of Kerman province in order to provide employment and income conditions for gardeners by improving conversion and complementary industries." Applied research is a survey in terms of research method. Its statistical population includes 200 farmers in Kerman province who are engaged in marketing, packaging and processing of date products. The sample size was calculated based on Cochran's formula of 155 people. In order to answer the research problem, a questionnaire was designed as the main research tool and SPSS and AMOS software were used to analyze the research results. The research results showed that between the development of conversion and complementary industries of dates and Dimensions of comprehensive innovation management there is a significant correlation.
کلیدواژهها [English]
1- اباذری، ع. و ع. حسینی یکانی. 1393 .اولویت بندی مکانی استقرار صنایع تبدیلی و تکمیلی کشاورزی. مطالعه موردی استان مازندران، تحقیقات اقتصاد و توسعه کشاورزی ایران 182-175:(1)45.
2- بلالی، ح.، ح. سعدی و س. قزوینه. 1394. اولویتبندی سرمایهگذاری برای توسعه صنایع تبدیلی کشاورزی با بهرهگیری از روش دلفی )مطالعه موردی شهرستان همدان(. مجلّه پژوهش و برنامهریزی روستایی 160-149:(1)9.
3- بنی اسدی، ن.، د. ثمری، ج. فرج الله حسینی و م. امیدی نجف آبادی. 1397. بررسی تأثیرات اقدامات عوامل بازاریابی در توسعه صنایع تبدیلی و تکمیلی خرما در استان کرمان. مدیریت بازاریابی 60-49:(13)41.
4- بهبهانی، ل.1396. استفاده از ضایعات خرما در صنایع تبدیلی و تکمیلی خرما. ناشر، انتشارات آموزش کشاورزی صفحههای 1 تا 32.
5- پوررمضان، ع. و ز. اکبری. 1393. اثرات ایجاد صنایع تبدیلی و تکمیلی بخش کشاورزی بر اقتصاد روستایی مورد: بخش مرکزی شهرستان رشت. فصلنامه اقتصاد فضا و توسعه روستایی 160-145:(3)4.
6- حکمت، م. 1394. طراحی الگوی نوآوری بازاریابی خوشه کسب و کار خرما در استان خوزستان. پایان نامه دکترا. دانشگاه علوم و تحقیقات تهران صفحه های250 تا 309.
7- راسخ جهرمی، ع. و ف. عابدی. 1390. بررسی رابطه صادرات بخش کشاورزی و رشد و توسعه اقتصادی. پژوهشهای رشد و توسعه اقتصادی 111-95:(1)2.
8- رنجبر، ا.، ژ. دانشور عامری و خ. کلانتری. 1398. تدوین راهبردهای توسعه صنایع فرآوری محصولات باغی در استان مرکزی. تحقیقات اقتصاد و توسعه کشاورزی ایران 136-123:(1)50.
9- سعیدا اردکانی، س.، ا. کنجکاو منفرد، م. حکاکی و ح. رضایی دولت آبادی. 1392. شناسایی عوامل موثر بر توسعه نوآوری فردی. فصلنامه مدیریت توسعه فناوری 155-135:(1)50.
10- سلیمزاده، ج.، ص.م. ویسه، ا. محمدی و ا. عابدینی. 1395. بررسی نقش رهبری تحول آفرین در تسهیل نوآوری با نقش میانجی فرهنگ نوآورانه در پالایشگاه نفت آبادان. فصلنامه علمی 114-102:(53)11.
11- صاحبدل،س.، م. نساجهای صرافی، م. ملک لی و س. اجاقی. 1396. بررسی نقش اکتشاف و بهره برداری از دانش در توسعه ابعاد نوآوری در مؤسسات تحقیقات کشاورزی استان البرز. تحقیقات اقتصاد و توسعه کشاورزی ایران 729-693:(4)48.
12- عسکری بزایه، ف. و ر. محمدزاده. 1398. نظام نوآوری کشاورزی و نقش دولت ها در توسعه و تقویت آن. علوم و فناوری اطلاعات کشاورزی 34-19:(3)2.
13- علی آبادی، م.، و. علم الهدی، ن. جیرفنی و ش. فاضل. 1388. بستهبندی هوشمند در صنایع غذایی. همایش ملی مهندسی شیمی اسلامشهر. باشگاه ّپژوهشگران جوان صفحه های 44 تا 56.
14- عمانی، ا. و س. سلمان زاده. 1396. شناسایی عوامل مؤثر بر مدیریت نوآوری در صنایع تبدیلی و تکمیلی محصول های دامی در مناطق روستایی استان خوزستان. روستا و توسعه 141-121:(4)16.
15- کرمی، آ.، م. فاریابی و م. احمدوند. 1397. تحلیل استقرار صنایع تبدیلی و تکمیلی بخش کشاورزی مطالعه موردی بخش مرکزی شهرستان جیرفت، فصلنامه اقتصاد فضا و توسعه روستایی 238-223:(2)8.
16- گلستان هاشمی، س.م. 1390. مدل مدیریت نوآوری جامع ( TIM) و نظام مدیریت نوآوری سازمانی در ایران (IIMS). چهارمین کنفرانس ملی مهندسی و مدیریت نوآوری ایران، خلاقیت شناسی سازمانی امنیتی مدیریتی، تریز(TRIZ) و بیونیک صفحههای 1 تا 16.
17- محسنی کیاسری، م.، م. محمدی، م. جعفرنژاد، ن. مختارزاده و ر. اسدی فر. 1396. دسته بندی ابزارهای سیاست نوآوری تقاضامحور با استفاده ازرویکرد فراترکیب. مدیریت نوآوری 118-109:(2)6.
18- محسنی کیاسری، ف.،ک. مرادیان و م. سعدآبادی. 1399. تحلیلی بر فرایندهای توسعه محصول جدید در صنایع غذایی مطالعه شرکتهای صنایع غذایی استان تهران. مدیریت نوآوری 150-127:(2)9.
19- مرادی آیدیشه، ش.، ع. وثوقی نیری، امیرمحسنی و ش. قزوهی. 1391. تبیین و ارائه الگوی جامع فرهنگ نوآوری فصلنامه علمی- ترویجی مطالعات منابع انسانی 1-26:(1)3.