%0 Journal Article %T واکاوی نقش مدیریت جامع نوآوری در توسعه صنایع تبدیلی و تکمیلی خرما. %J مجله پژوهش های راهبردی در علوم کشاورزی و منابع طبیعی %I فرهنگستان علوم جمهوری اسلامی ایران %Z 24234757 %A بنی اسدی, ندا %A ثمری, داود %A فرج اله حسینی, سید جمال %A امیدی نجف‌آبادی, مریم %D 2022 %\ 05/22/2022 %V 7 %N 1 %P 17-34 %! واکاوی نقش مدیریت جامع نوآوری در توسعه صنایع تبدیلی و تکمیلی خرما. %K بازاریابی محصولات کشاورزی %K بسته بندی %K توسعه کشاورزی %K فراوری خرما %K مدیریت جامع نوآوری %R 10.22047/srjasnr.2022.147428 %X مدیریت جامع نوآوری به عنوان یک پارادیم جدید شامل پنج مولفه، فرهنگ نوآوری، ساختار سازمانی، مدیریت تکنولوژی، استراتژی نوآوری و نوآوران می باشد. مقاله حاضر به منظور ارایه"تحلیلی برنقش مدیریت جامع نوآوری در صنایع تبدیلی و تکمیلی خرما استان کرمان تدوین شده است تا از این ره‌آورد بتواند با بهبود صنایع تبدیلی و تکمیلی شرایط اشتغال و بهبود درآمد در باغداران را فراهم آورد. پژوهش حاضر از نوع تحقیقات کاربردی و از لحاظ روش تحقیق، پیمایشی است.جامعه اماری ان شامل ۲۰۰ نفر از کشاورزان استان کرمان می باشد که در زمینه بازاریابی، بسته-بندی و فراوری محصولات خرما مشغول به کارهستند،حجم نمونه براساس فرمول کوکران ۱۵۵نفرمحاسبه گردید که به روش نمونه گیری تصادفی ساده انتخاب شده اند. به منظور پاسخگویی به مسئله تحقیق، پرسشنامه ای به عنوان ابزار اصلی تحقیق طراحی شد و برای تحلیل نتایج تحقیق از نرم افزار SPSS و AMOS استفاده شد. نتایج تحقیق نشان داد که بین توسعه صنایع تبدیلی و تکمیلی خرما و ابعاد مدیریت جامع نوآوری همبستگی معناداری وجود دارد. %U https://srj.asnr.ias.ac.ir/article_147428_b4cba6b92688ad932d100a175d3b1f6b.pdf